FAMILIEBEDRIJF CCV: PITCH EN JURYBEZOEK


21 maart 2016 - De jury van de Familiebedrijven Award bracht op 21 maart 2016 een bezoek aan CCV Groep in Arnhem. Een uitgebreide impressie van het jurybezoek is de vinden op Facebook en ook op Instagram en Twitter besteden we aandacht aan de familiebedrijven op de dag dat zij de jury ontvingen.
Waarom ccv het verdient om dit jaar het winnende familiebedrijf te worden
Enny van der Velden, managing director CCV Groep: "We zijn sterk in innovatie. Het gaat hierbij niet alleen om innoveren op het product, maar ook dat we om ons heen kijken en durven nieuwe producten te ontwikkelen. We hebben lef en de ondernemersgeest. Ik vind het buitengewoon interessant om te vertellen hoe het vroeger ging. In het grote boek schreef mijn vader op hoeveel mud de kolenboer had verkocht. Daar zijn we begonnen en hier staan we nu midden in de ontwikkeling. We zijn in staat geweest om onszelf steeds opnieuw uit te vinden."

Vader Cor van der Velden voegt hier nog aan toe: "Ik vind dat degene die moet winnen, de beste is."


Founding father: Cor van der Velden

Enny van der velden pitcht ccv groep:
“Als ik iets leuk vind, dan is dat innoveren. Dat heb ik van mijn vader. 4 jaar geleden vroeg hij mij 2 dingen:

1. of ik de Europese strategie verder wilde uitrollen, en
2. of ik ervoor wilde zorgen dat de mannen in het bedrijf zouden samenwerken.

Zo’n opdracht neem ik met 2 handen aan! Ik kan niet anders dat ik daar tot op de dag van vandaag heel veel plezier aan beleef. Misschien denkt u wel, wat voor een bedrijf is CCV? Maar ik ben ervan overtuigd dat u dagelijks in aanraking komt ons bedrijf, net als miljoenen anderen in Nederland en Europa. Want pinnen doet u allemaal. Bij de Jumbo, het Shellstation of bij de lokale banketbakkerij; 6 van de 10 keer is het pinautomaat van ons. En daar zijn we eigenlijk heel trots op.

 


"Pinnen doet u allemaal. Bij de Jumbo, het Shellstation of bij de lokale banketbakkerij; 6 van de 10 keer is het pinautomaat van ons. En daar zijn we eigenlijk heel trots op."


Wat staat er nou te gebeuren met de betaalterminal? Hoe zit het met de nieuwe betaalstrategie? Ondertussen is Google Wallet, Apple Pay, iZettle... De payment-sector is gigantisch in ontwikkeling. Dan heb ik nog niet eens gehad over de situatie waarin onze klanten zich bevinden.

Ondermeer 200.000 retailers zijn klant van ons. We zien V&D omvallen, Perry Sport enz., u begrijpt, dat is voor ons echt een uitdaging. De strategie zoals we die ontwikkeld hebben binnen de CCV Groep is een succes.


Hoe ziet het shoppen van de toekomst eruit?
We zijn druk bezig met visie-ontwikkeling, met name met de vraag: Hoe zal er geshopt worden in de toekomst? Wat weten wij over Generatie Z? En hoe gaan wij dan vormgeven aan het omni-channel-retailgedrag?

We zijn daarom nieuwe producten aan het ontwikkelen; een hele belangrijke is bijvoorbeeld de City Loyalty-kaart. Die pilotten we op dit moment in België. 25 gemeentes doen mee en het is een succes. De retail heeft meer omzet, de gemeente krijgt meer bezoekers, een win-win. We hebben op dit vlak steeds meer kennis en ervaring als het gaat om de nieuwe producten die voor de toekomst voor retailers, e-tailers en omni-channel-retailers van belang zijn.

Ik doe dit niet alleen, maar met een fantastisch team. Dat betekent dat we met de hele organisatie, zo’n 1000 medewerkers (in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland) mee moeten met de ontwikkelingen in de branche. We hebben hiervoor een programma ontwikkeld om een stuk verandermanagement te integreren. Want nieuwe producten is natuurlijk prachtig, maar als je ze niet verkoopt... En dat zijn we nu volop aan het doen.

De volgende fase, de volgende generatie
Ik ben er heel erg trots op dat ik het over heb mogen nemen van mijn vader en het bedrijf mag loodsen naar de volgende fase, naar de volgende generatie van deze prachtige onderneming. Met onze dienstverlening maken wij het mogelijk dat onze klanten zich kunnen focussen op datgene waar zij goed in zijn: ondernemen.

Tot slot: de mannen zijn inderdaad gaan samenwerken!”

– Dit was de pitch van Enny van der Velden, managing director CCV op 29 februari 2016. Die dag kregen de vertegenwoordigers van de genomineerde familiebedrijven ten kantore van ABN AMRO de gelegenheid om kennis te maken met de jury. Alle 10 de genomineerden kregen 3 minuten de tijd om hun bedrijf te presenteren.

© Stichting Familie Onderneming

 
DEEL DIT BERICHT
NAAR ANDERE BERICHTEN