DUTCH FLOWER GROUP TOPMAN: ‘SNOEIHARDE BUSINESS GEEFT MIJ ENERGIE’


Zijn vader zei altijd: ‘Alsjeblieft, ga niet in de bloemen!’ Maar daar luisterde Marco van Zijverden niet naar. Hij is ceo van de Dutch Flower Group (DFG). ‘Mijn vertrouwen moet je verdienen.'


Alsof je een klein Schiphol binnenrijdt. Compleet met eigen rotonde, loodsen zover het oog reikt, vrachtwagens die af en aan rijden. Alleen vliegtuigen ontbreken (nog). Het hele complex in Aalsmeer hoort bij Dutch Flower Group, de grootste bloemen- en plantenexporteur ter wereld. Ruim dertig handelsbedrijven vallen onder het imperium, verspreid over 12 landen, met in totaal 2.500 man in dienst. Het boeket bij de bekende Nederlandse en buitenlandse supermarkten: allemaal van Dutch Flower Group. Verstuur je een online kaartje en bloemen: grote kans dat het familiebedrijf daarachter zit. In 2017 draaiden ze bijna anderhalf miljard euro omzet.


 [Bron: vno-ncw.nl]


Dutch Flower Group: beste familiebedrijf 2018

Marco van Zijverden (56) is ceo van het bloemen- en plantenimperium. Hij oogt ernstig, een tikkeltje terughoudend, ernstig, praat snel en met ingehouden ongeduld. Hij ziet jonger uit dan de 56 jaar die hij telt. In zijn werkkamer knallen de kleuren eruit. Planten aan de wand, beeldjes, felgekleurde schilderijen. Een eregalerij met awards. Twee maal is Van Zijverden benoemd tot EY Entrepeneur of the Year. Sinds april prijkt in zijn kamer de trofee voor het Beste Familiebedrijf van 2018. ‘Meedoen aan een wedstrijd is altijd leuk, ik houd wel van een beetje competitie’, aldus Van Zijverden. ‘En zo maak je je medewerkers trots op hun bedrijf.’


Lees verder op: vno-ncw.nl


 
DEEL DIT BERICHT
NAAR ANDERE BERICHTEN